Rower szosowy Scapin

Obecnie rower składa się z następujących części:
Rama: SCAPIN Eos 5 Pro slooping (wykonana ze stalowych rur Columbusa - waga 1480g.) [2000]
Widelec: LOOK HSC (włókno węglowe - waga 360g.) [2003]
Stery: Race Face Termo SP (kute aluminium, stal - waga nieznana) [2003]
Sztyca podsiodłowa: Easton EC90 29.4x300 (włókno węglowe, tytan, stal - po tuningu waga 166g.) [2009]
Siodło: Selle Italia SLR (skóra, plastik, tytan - waga 135g.) [2005]
Mostek: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003]
Kierownica: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003]
Lemond: Syntace (aluminium, plastik, materiał - waga 380g.) [2003]
Hamulce: Ciamillo Zero Gravity 2009r. (tytan, kute aluminium, stal - waga 175g.) [2009]
Klamkomanetki: Campagnolo Record z 2003r. 10s (stal, plastik, włókno węglowe - waga nieznana) [2003]
Przerzutka przednia: Campagnolo Record z 2007r. (kute aluminium, włókno węglowe, plastik, stal - 89g.) [2007]
Przerzutka tylna: Campagnolo Record z 2003r. 10s (kute aluminium, stal, włókno węglowe, plastik - waga nieznana) [2003]
Kaseta: Campagnolo Record z 2005r.
10s (stal, kute aluminium, tytan - 182g.) [2003]
Łańcuch: Campagnolo Record z 2005r.
10s Ultra Narrow (stal - waga nieznana) [2005]
Koło przednie: Corima Medium (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 570g. bez zacisków) [2003]
Koło tylne: Corima Aero+ (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 764g. bez zacisków) [2011]
Zaciski do kół: producent nieznany (stal, aluminium, tytan - 44+46g.) [2003]
Ogumienie: przód - szytka TUFO S3 Lite 19/28" - 195g. [2010]; tył - szytka TUFO S3 Lite 21/28" - 216g. [2010]
Korba: FSA Team Issue 53/39 (stal, aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003]
Supotr: FSA (stal, aluminium, plastik, tytan - waga nieznana) [2003]
Pedały: SpeedPlay X2 (stal, plastik, tytan - po tuningu waga 147g.) [2003]
Koszyk na bidon: producent nieznany (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2004]
Licznik z osprzętem: Sigma Sport BC2204MHR (plastik - waga nieznana) [2011]

Projekt  został otwarty po  zakupie roweru od Teamu CCC w lipcu 2001 roku, który  przesiadł się nie  wiedzieć  czemu na Giant'a  (chyba za sprawą sponsorów). Osprzęt choć nie najgorszy,  to nie nie  do końca współgrał  z wysokiej klasy ramą. Najbardziej  odstawały koła  złożone na piastach Campagnolo Veloce i nisko profilowych aluminiowych obręczach Gipiemme. Całość dopełniały opony Continetala. Kolejny problem  stanowił zbyt długi i ciężki mostek 3T i wąska 40-sto cen-
tymetrowa kierownica. W 2003 roku przychodzi czas na pierwszą modyfikację, kupuję piasty Campagnolo Record dwa komplety szprych DS Swiss i obręcze.
Nie cieszę  się zbyt długo  nowym zakupem, niespełna 3 miesiące  później młodociany kierowca  na skrzyżowaniu  ulicy Jagiellońskiej i Krakowskiej wjeżdża na
mój  rower a ja ląduję na asfalcie. Rower jest  uszkodzony i wymaga gruntownej  renowacji. Po otrzymaniu  odszkodowania  przystępuję do odbudowy angażując
dodatkowo swoje wolne środki. Powstaje sprzęt, który można zobaczyć na poniższych fotografiach (obecnie rower wygląda już nieco inaczej).

W dniu 26 lipca 2009 roku  dokonałem  kolejnej  zmiany osprzętu w rowerze  pod kątem zmniejszenia jego masy całkowitej. Sztyca podsiodłowa firmy SELCOF
o średnicy 29.4mm i długości  350mm ważąca około 280 gramów  została zastąpiona  sztycą podsiodłową  firmy  EASTON EC90 o średnicy 29.4mm i długości 300mm, która po modyfikacjach mocowania jarzma siodła obecnie waży 166 gramów.
W dniu 03 sierpnia 2009 roku przyszedł czas na kolejną zmianę w osprzęcie mojego roweru (chyba już ostatnia w tym roku z uwagi na poniesione koszty). Tym
razem zmniejszenie masy roweru o kolejne cenne gramy  było związane z wymianą  kompletu hamulców  (przy tej czynności zniknęły  kolejne srebrne elementy
z czarnej  stylistyki  roweru). Hamulce  CAMPAGNOLO  Record z 2000 roku  o łącznej  wadze  333 gramów zostały zastąpione  przez hamulce CIAMILLO Zero Gravity z 2009 roku o łącznej wadze 175 gramów. Hamulce  wyposażone są w ultra lekkie  klocki hamulcowe firmy Corima zalecane do obręczy z włókna węglo-
wego.
Nowy sezon kolarski 2010 przyniósł ze sobą wymianę przerzutki przedniej, gdzie stalowo-aluminiowy model z 2000 roku został zastąpiony modelem z 2007 roku
z tytanowo-karbonową prowadnicą. Kolejne zbędne gramy spadły przy okazji z roweru poprawiając jego mroczną stylistykę.
W dniu 18 kwietnia 2011 roku rozpocząłem projekt tuningu wagowego pedałów SpeedPlay X2 (waga rzeczywista okazała się niższa niż producenta i kom-
plet pedałów ważył 194g), na początku wymianie zostały poddane stalowe wrzeciona, które zastąpiłem tytanowym produkowanymi przez niezależną firmę rodem z USA. Kolejna część projektu  legła w gruzach, bo materiał z jakich wykonane są kły zatrzasków  okazał się za twardy dla mojego sprzętu i będę zmuszony do-
kończenie projektu  zlecić osobie posiadającej profesjonalną  frezarkę. Na obecną chwilę  komplet pedałów waży 147g (są lżejsze od X1, których  komplet  waży
według producenta 150g i kosztuje około 330$).

Po kraksie  w dniu 5 czerwca 2011 roku  i złamaniu obręczy  tylnego koła nieoczekiwanie  jestem zmuszony  zastąpić po  kilku tygodniach starą dobrą Corimę
Medium
nowym modelem Corima Aero+ (764g.) i tak zupełnie niechcący rower jest lżejszy o kolejne cenne gramy.