Rower szosowy Scapin
- Utworzono: poniedziałek, 09, lipiec 2007 22:54
Obecnie rower składa się z następujących części: Rama: SCAPIN Eos 5 Pro slooping (wykonana ze stalowych rur Columbusa - waga 1480g.) [2000] Widelec: LOOK HSC (włókno węglowe - waga 360g.) [2003] Stery: Race Face Termo SP (kute aluminium, stal - waga nieznana) [2003] Sztyca podsiodłowa: Easton EC90 29.4x300 (włókno węglowe, tytan, stal - po tuningu waga 166g.) [2009] Siodło: Selle Italia SLR (skóra, plastik, tytan - waga 135g.) [2005] Mostek: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Kierownica: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Lemond: Syntace (aluminium, plastik, materiał - waga 380g.) [2003] Hamulce: Ciamillo Zero Gravity 2009r. (tytan, kute aluminium, stal - waga 175g.) [2009] Klamkomanetki: Campagnolo Record z 2003r. 10s (stal, plastik, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Przerzutka przednia: Campagnolo Record z 2007r. (kute aluminium, włókno węglowe, plastik, stal - 89g.) [2007] Przerzutka tylna: Campagnolo Record z 2003r. 10s (kute aluminium, stal, włókno węglowe, plastik - waga nieznana) [2003] Kaseta: Campagnolo Record z 2005r. 10s (stal, kute aluminium, tytan - 182g.) [2003] Łańcuch: Campagnolo Record z 2005r. 10s Ultra Narrow (stal - waga nieznana) [2005] Koło przednie: Corima Medium (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 570g. bez zacisków) [2003] Koło tylne: Corima Aero+ (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 764g. bez zacisków) [2011] Zaciski do kół: producent nieznany (stal, aluminium, tytan - 44+46g.) [2003] Ogumienie: przód - szytka TUFO S3 Lite 19/28" - 195g. [2010]; tył - szytka TUFO S3 Lite 21/28" - 216g. [2010] Korba: FSA Team Issue 53/39 (stal, aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Supotr: FSA (stal, aluminium, plastik, tytan - waga nieznana) [2003] Pedały: SpeedPlay X2 (stal, plastik, tytan - po tuningu waga 147g.) [2003] Koszyk na bidon: producent nieznany (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2004] Licznik z osprzętem: Sigma Sport BC2204MHR (plastik - waga nieznana) [2011] |
Projekt został otwarty po zakupie roweru od Teamu CCC w lipcu 2001 roku, który przesiadł się nie wiedzieć czemu na Giant'a (chyba za sprawą sponsorów). Osprzęt choć nie najgorszy, to nie nie do końca współgrał z wysokiej klasy ramą. Najbardziej odstawały koła złożone na piastach Campagnolo Veloce i nisko profilowych aluminiowych obręczach Gipiemme. Całość dopełniały opony Continetala. Kolejny problem stanowił zbyt długi i ciężki mostek 3T i wąska 40-sto cen- W dniu 26 lipca 2009 roku dokonałem kolejnej zmiany osprzętu w rowerze pod kątem zmniejszenia jego masy całkowitej. Sztyca podsiodłowa firmy SELCOF Medium nowym modelem Corima Aero+ (764g.) i tak zupełnie niechcący rower jest lżejszy o kolejne cenne gramy. |