Rower górski Kross
- Utworzono: wtorek, 17, lipiec 2007 20:42
Z przyjemnością donoszę, że w dniu 16.07.2007 roku projekt budowy kolejnego roweru został zakończony. Projekt otworzyłem w ubiegłym roku zakupując w wy- jątkowo atrakcyjnej cenie ramę Kross na Allegro.pl. Później po dłuższym czasie padło na widelec, gdzie przed wyborem, a następnie zakupem miałem dylemat, tradycyjny sztywny czy amortyzowany? Jak można zauważyć wybrałem amortyzowany firmy SunTour w rozsądnej cenie. Kolejnym krokiem i na pewno naj- kosztowniejszym było zakupienie osprzętu Shimano i tutaj nie wiem czemu padło na Deore, który zamówiłem w sklepie rowerowym MZM na Bloku Dobryszy- ckim (sprzedawca był tak miły, że zaoferował mi prawie 10% upust). Przy skręcaniu roweru okazało się, że brakuje jeszcze kilka rzeczy i tutaj nie byłem za- skoczony, bo zazwyczaj tak bywa, jak się rodzą nowe pomysły w trakcie projektu. Byłem zmuszony skierować swoje kroki tym razem w kierunku Bełchatowa, do sprawdzonego już osobiście przed kilku laty sklepu Pana Marka Kality. Zakupiłem to, czego brakowało i taki finał, jaki można zobaczyć poniżej. |
Karbon w widelcach szosowych
- Utworzono: poniedziałek, 09, lipiec 2007 23:19
Technologia widelców karbonowych zdecydowanie poszła do przodu w ostatnich latach co bezpośrednio rzutuje na ich wagę niejednokrotnie mniejszą od 300g |
Rower szosowy Scapin
- Utworzono: poniedziałek, 09, lipiec 2007 22:54
Obecnie rower składa się z następujących części: Rama: SCAPIN Eos 5 Pro slooping (wykonana ze stalowych rur Columbusa - waga 1480g.) [2000] Widelec: LOOK HSC (włókno węglowe - waga 360g.) [2003] Stery: Race Face Termo SP (kute aluminium, stal - waga nieznana) [2003] Sztyca podsiodłowa: Easton EC90 29.4x300 (włókno węglowe, tytan, stal - po tuningu waga 166g.) [2009] Siodło: Selle Italia SLR (skóra, plastik, tytan - waga 135g.) [2005] Mostek: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Kierownica: Pazzaz (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Lemond: Syntace (aluminium, plastik, materiał - waga 380g.) [2003] Hamulce: Ciamillo Zero Gravity 2009r. (tytan, kute aluminium, stal - waga 175g.) [2009] Klamkomanetki: Campagnolo Record z 2003r. 10s (stal, plastik, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Przerzutka przednia: Campagnolo Record z 2007r. (kute aluminium, włókno węglowe, plastik, stal - 89g.) [2007] Przerzutka tylna: Campagnolo Record z 2003r. 10s (kute aluminium, stal, włókno węglowe, plastik - waga nieznana) [2003] Kaseta: Campagnolo Record z 2005r. 10s (stal, kute aluminium, tytan - 182g.) [2003] Łańcuch: Campagnolo Record z 2005r. 10s Ultra Narrow (stal - waga nieznana) [2005] Koło przednie: Corima Medium (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 570g. bez zacisków) [2003] Koło tylne: Corima Aero+ (stal, kute aluminium, włókno węglowe - waga 764g. bez zacisków) [2011] Zaciski do kół: producent nieznany (stal, aluminium, tytan - 44+46g.) [2003] Ogumienie: przód - szytka TUFO S3 Lite 19/28" - 195g. [2010]; tył - szytka TUFO S3 Lite 21/28" - 216g. [2010] Korba: FSA Team Issue 53/39 (stal, aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2003] Supotr: FSA (stal, aluminium, plastik, tytan - waga nieznana) [2003] Pedały: SpeedPlay X2 (stal, plastik, tytan - po tuningu waga 147g.) [2003] Koszyk na bidon: producent nieznany (aluminium, włókno węglowe - waga nieznana) [2004] Licznik z osprzętem: Sigma Sport BC2204MHR (plastik - waga nieznana) [2011] |
Projekt został otwarty po zakupie roweru od Teamu CCC w lipcu 2001 roku, który przesiadł się nie wiedzieć czemu na Giant'a (chyba za sprawą sponsorów). Osprzęt choć nie najgorszy, to nie nie do końca współgrał z wysokiej klasy ramą. Najbardziej odstawały koła złożone na piastach Campagnolo Veloce i nisko profilowych aluminiowych obręczach Gipiemme. Całość dopełniały opony Continetala. Kolejny problem stanowił zbyt długi i ciężki mostek 3T i wąska 40-sto cen- W dniu 26 lipca 2009 roku dokonałem kolejnej zmiany osprzętu w rowerze pod kątem zmniejszenia jego masy całkowitej. Sztyca podsiodłowa firmy SELCOF Medium nowym modelem Corima Aero+ (764g.) i tak zupełnie niechcący rower jest lżejszy o kolejne cenne gramy. |
Rower MTB składany czy gotowy
- Utworzono: sobota, 07, lipiec 2007 07:50
Ilekroć mam zamiar kupić rower, staję przed dylematem (jak zapewne każdy, kto trochę się orientuje w temacie), czy kupować części i składać go samodzielnie, czy kupić gotowy produkt w sklepie rowerowym i później go ewentualnie modyfikować. Przy czym należy zwrócić tutaj uwagę, że rower dobiera się indywidualnie do rowerzysty i gotowe rozwiązania nie koniecznie będą dla nas ergonomiczne. Oczywiście fakt ten można zlekceważyć w przypadku sporadycznego i krótko- trwałego korzysta z roweru, ale jeśli ma być inaczej, to koniecznie trzeba dopasować rower do swojej sylwetki. Głównymi elementami roweru odpowiedzialnymi na korygowanie pozycji na rowerze jest rama (jej rozmiar), długość mostka mocujące kierownicę i przewieszenie jarzma sztycy podsiodłowej (zakres przesuwa- nia siodła do przodu i do tyłu). W mim przypadku wzięły jednak górę niespełnione zachcianki i chęć poznania zasady budowy roweru MTB, jak by nie było trochę odbiegającego swoją budową od rowerów szosowych, które miałem już okazję dobrze poznać budując rower na bazie ramy Scapin. Zarówno w jednej jak i dru- giej sytuacji nie unikniemy dodatkowych kosztów, jakie związane są z zakupem niezbędnych kluczy specjalistycznych (należy dobrać do producenta danej grupy osprzętowej), czy sprzedaży nowych zbędnych części w cenie używanych. Tak, czy inaczej w efekcie końcowym będziemy mieć swój upragniony i wy- godny rower, co powinno być najważniejszym dla każdego rowerzysty. Na koniec chciałem nadmienić, że jazda z nieprawidłową pozycją na rowerze przyczynia się do większego obciążenia kręgosłupa i pryska wówczas mit o terapeutycznych walorach bicykla. |