XII Wielkanocny Wyścig Kolarski o Puchar Wójta Gminy Kłomnice 2012

       Na początku sezonu kolarskiego 2012 Leszek decyduje się samotnie wystartować w jeździe indywidualnej na czas i korzystając z okazji, że takowe zawody
rozgrywały  się w Kłomnicach, podejmuje  wyzwanie i walczy  dzielnie. Warunki  atmosferyczne były niezbyt sprzyjające i śmiałkom towarzyszył wszechobecny
chłód i wilgoć z obsychającego  asfaltu. Na taki, a nie inny wynik zdecydowany wpływ miało nie objechanie wcześniej trasy wyścigu, co w rezultacie końcowym
jest powodem przejechania punktu nawrotu i nadrobienia dodakowych kilkudziesięciu metrów, przynoszących kilkanaście sekund straty.

20120414-klomnice-wyscig-01

Tour de Pologne Amatorów 2013

tour-de-pologne-2013-01

                70 edycja Tour de Pologne organizowana w 2013 roku, kolejny raz da możliwość wystartowania miłośnikom kolarstwa szosowego w Tour de Pologne Amatorów. Amatorzy  (tutaj można polemizować, co do zasadności tego  określenia, ale należy je rozumieć w ten sposób, że  są to zawodnicy, którzy  nie mają
zawodowej licencji) będą  mogli przejechać w tym roku  tylko jeden etap!  Czesław Lang rezygnuje z dwóch  wyścigów, jakie zostały przygotowane dla amatorów
w ubiegłym roku, gdzie można było  sobie wybierać między łatwiejszą  trasą w Jeleniej Górze, a trudniejszą w Bukowinie Tatrzańskiej. Jest to de facto powrót do
korzeni z 2010 i 2011 roku, kiedy to organizowano tylko jeden etap ze startem w Bukowinie Tatrzańskiej na początku sierpnia. Tegoroczna edycja Touru dla Ama-
torów  odbędzie  się na dobrze już nam  znanej trasie  w  Bukowinie Tatrzańskiej, a termin  startu zaplanowano w  piątek 2 sierpnia 2013 roku. Obecnie  szcze-
gółowa trasa wyścigu jeszcze nie jest znana, ale nie trudno się domyśleć, że organizator nie zrezygnuje z poprowadzenia jej przez Ząb, a później okupiony przez
wielu  zawodników łzami i potem  Gliczarów. Bez wątpienia  nizinne przełożenia  39/23  nie  zdają egzaminu  na tym 24% podjeździe, o czym  przekonaliśmy się
osobiście i jeżeli komuś marsz pod „górkę” jest nie w smak, musi zainwestować w kasetę przynajmniej z 27 zębami. Fakt zorganizowania tego wyścigu w piątek,
będzie dla naszego Teamu nie lada wyzwaniem logistycznym, z uwagi na pracę zawodową. Schematem z ubiegłego roku należałoby przyjechać na zawody przy-
najmniej  dzień  wcześniej i wypocząć przed  startem, aklimatyzując  się do nieco innego ciśnienia. Bogatsi o zeszłoroczne  doświadczenia, na  pewno będziemy
starać  się lepiej  przygotować do  tych zawodów, gdzie  podstawą będzie  objechanie trasy  przejazdu, dokładnie z takim schematem, jaki ustalił organizator wy-
ścigu. W ubiegłym roku popełniliśmy kilka błędów i w sumie część trasy była dla nas nieznana. Jaki to miało wpływ, kiedy decyzje podejmuje pod wpływem adre-
naliny podczas samych zawodów? Cóż, to może powiedzieć Leszek i nie sądzę, by swój wjazd do rowu chciałby powtórzyć również w tym roku. Obecnie dostę-
pny jest tylko szkielet witryny internetowej znajdującej się pod adresem: http://www.tourdepologneamatorow.pl/ i nie można się jeszcze zarejestrować, ale nie
trudno się domyśleć, że za miesiąc lub dwa ruszy wszystko z kopyta. Na ta chwilę nie pozostaje nam nic innego, jak systematyczne treningi pozwalające ugrun-
tować obecną formę,  a w przyszłości ją  udoskonalić.  Bez wątpienia nie odpuścimy w tym roku startu w Tour de Pologne dla Amatorów i mam nadzieję, że uda
się go objechać w nowych teamowych strojach, czego sobie (w roli fotoreportera) i Wam życzę.

Grupa Radomszczańskich Cyklistów przekształca się w Dario Team

W dniu 1 lutego 2013 roku obecna Grupa Radomszczańskich Cyklistów przekształca się w Dario Team. Od kilku miesięcy nosiliśmy się z zamiarem zmiany nazwy, która tak na prawdę dotychczas funkcjonowała na zasadzie jest, bo jest. W ubiegłym roku dołączyło do naszej grupy kilka znamienitych osób i to otworzyło przed naszym teamem nowe możliwości. Ponieważ nasza grupa składa się obecnie nie tylko z osób mieszkających w Radomsku, jak również archaiczna poniekąd nazwa cykliści nie za bardzo kojarzy się bezpośrednio z kolarstwem szosowym, postanowiliśmy to zmienić. Nasuwa się pytanie dlaczego Dario Team? Wytłumaczenie jest prozaiczne, od kilkunastu lat jeździ z nami Dariusz Flak, który jest dla nas niedoścignionym wzorem kolarza szosowego, ale również poza samym kolarstwem postrzegamy go jako dobrego kolegę, przyjaciela i osobę na którą można liczyć w różnych sytuacjach. Pewnie część osób będzie się zastanawiać, kto to jest? Tak to już jest, że cudze chwalicie, swego nie znacie. Postać Dariusza przedstawię w innym artykule.

Historia GRC

 Rys historyczny GRC
Grupa Radomszczańskich Cyklistów
powstała  pod  koniec lat  osiemdziesiątych, kiedy to kilku hobbystów zaczęło  się systematycznie spotykać, by razem
przemierzać  bezkres  okolicznych  szos w formie treningów  przed zawodami, czy wycieczek  długodystansowych. Mimo upływu czasu GRC pozostaje nadal
grupą nieformalną, co nie przeszkadza w cyklicznym organizowaniu coniedzielnych spotkań w sezonie wiosenno-letnio-jesiennym, mających zazwyczaj chara-
kter treningu. Członkowie
GRC spotykają się również na  treningach w dni powszednie,  zazwyczaj  w późnych godzinach  popołudniowych,  które ustalane są
indywidualnie  (osoby zainteresowane braniem udziału  w treningach  zapraszamy na forum  gdzie w temacie  Terminy treningów i wycieczek  umieszczane są
bieżące informacje o planowanych wyjazdach często z godziny na godzinę z uwzględnieniem tras treningów na bazie map Targeo.pl ). Wśród  osób należących
do grupy są kolarze posiadający licencje uprawniające do startów w zawodach rowerowych Mastersów organizowanych na  terenie Polski. Startują z większym
lub z mniejszym powodzeniem  w zależności od czasu  jaki mogą  poświęcić na treningi.  W grupie stałych członków są również pasjonaci jazdy na dwóch kół-
kach bez aspiracji zawodniczej,  co zupełnie nikomu  nie przeszkadza  z uwagi na dobrą  atmosferę panującą  wewnątrz grupy i  braku faworyzowania  jednych przed drugimi.
 W internecie jesteśmy już od 20.11.2006 roku.

X Wielkanocny Ogólnopolski Wyścig Kolarski o Puchar Wójta Gminy Kłomnice - 11 kwiecień 2010 r.

 

REGULAMIN

X  WIELKANOCNY OGÓLNOPOLSKI WYŚCIG KOLARSKI O PUCHAR WÓJTA GMINY KŁOMNICE

Adama Zająca

Rzerzęczyce 11  kwietnia 2010 roku

  I. CEL WYŚCIGU

  • Celem wyścigu jest popularyzacja sportu kolarskiego, posiadającego w naszym społeczeństwie głębokie tradycje i szereg  znaczących sukcesów.
  • Promocja Gminy Kłomnice i powiatu częstochowskiego.
  • Zachęcenia młodzieży do czynnego uprawiania kolarstwa.

II. ORGANIZATOR

  • Wójt Gminy Kłomnice
  • CzKKS Kolejarz-Jura Częstochowa
  • Starostwo Powiatowe w Częstochowie
  • URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
  • Gminny Ośrodek Kultury w Kłomnicach
  • Zarząd Oddziału Gminnego Z OSPRP w Kłomnicach

III. TERMIN WYŚCIGU

X Wielkanocny Ogólnopolski Wyścig Kolarski zostanie przeprowadzony w terminie 11 kwietnia 2010 roku ( niedziela )   godz. 8:00 do godz. 17:30 na trasie okrężnej 18,2 kilometry.

Start – meta w miejscowości Rzerzęczyce – Remiza Ochotniczej Straży Pożarne

Biuro zawodów mieścić się będzie w Remizie OSP Rzerzęczyce - 4 km od Kłomnic - na trasie wyścigu odgodz. 8:00

IV. UCZESTNICTWO I ZGŁOSZENIA

  • W wyścigu mogą uczestniczyć zawodnicy kategorii ELITA, ORLIK i TANDEMY NIEWIDZĄCYCH I NIEDOWIDZĄCYCH posiadający ważną licencją na 2010 rok
  • oraz kategorie: JUNIOR, JUNIOR MŁODSZY, MŁODZIK, KOBIETY JUNIORKA, JUNIORKA MŁODSZA, MŁODZICZKA posiadający  licencje na 2010 oraz aktualne badania sportowo-lekarskie ) .
  • Zawodnicy obowiązkowo startują w kaskach tzw. Twardych
  • Zgłoszenia należy przesłać do dnia 5 kwietnia 2010 r. na adres: Klub SportowyKOLEJARZ –JURA   ul. Mielczarskiego 1/342-200 Częstochowa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
  • Dodatkowe zgłoszenia w biurze zawodów.

V. SPOSÓB PRZEPROWADZENIA WYŚCIGU

KATEGORIA

KLASA WYŚCIGU

DYSTANS

JUNIOR MŁODSZY

1.17

3 okr. – 18,2 km = 54,6 km

MŁODZIK

 

2 okr. – 18,2 km = 36,4 km

JUNIORKA MŁODSZA

1.19

2 okr. – 18,2 km = 36,4 km

MŁODZICZKA

 

1 okr. – 18,2 km = 18,2 km

ELITA-ORLIK

1.12/1.14

8 okr. – 18,2 km = 145,6 km

JUNIOR

1.14

5 okr. – 18,2 km = 91,0  km

KOBIETY ELITA-JUNIORKA

1.15

3 okr. – 18,2 km = 54,6 km

TANDEMY  NIEWIDZĄCYCH I NIEDOWIDZĄCYCH

 

3 okr. – 18,2 km = 54,6 km

 

 VI. NAGRODY

Lp.

 

ELITA

ORLIK

JUNIOR

 

JUNIOR

MŁ.

MŁODZIK

KOBIETY

OPEN

JUNIORKA

MŁODSZA

MŁODZICZKA

TANDEMY

1.

1.000 zł.

300 zł.

200 zł.

150 zł.

100 zł.

200 zł.

100 zł.

100 zł.

150

2.

700 zł.

200 zł.

150 zł.

100 zł.

80 zł.

150 zł.

80 zł.

80 zł.

100

3.

500 zł.

100 zł.

150 zł.

100 zł.

50 zł.

100 zł.

50 zł.

50 zł.

50

4.

300 zł.

.

100 zł.

80 zł.

50 zł.

50 zł.

30 zł.

 

 

5.

100 zł.

 

50 zł.

50 zł.

30 zł.

50 zł.

30 zł.

 

 

6.

100 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwycięzcy wyścigów otrzymują puchary.

Wszystkie nagrody pieniężne podano w kwotach brutto

W  kategoriach JUNIOR, JUNIOR MŁ. , MŁODZIK  i TANDEMY mogą być nagrody rzeczowe

VII. KOMISJA SĘDZIOWSKA

  • Sędziego Głównego wyznaczy Kolegium Sędziów Polskiego Związku Kolarskiego, pozostały skład komisji organizator w porozumieniu z Kolegium Sędziów Śl.Z.Kol
  • X Wielkanocny Ogólnopolski Wyścig Kolarski  zostanie przeprowadzony  zgodnie z przepisami Polskiego Związku Kolarskiego .

VIII. ZASADY FINANSOWANIA

  • koszty organizacyjne i nagród pokrywa Organizator
  • koszty związane z udziałem w wyścigu pokrywają zgłaszające kluby
  • startowe pobierane będzie zgodnie z przepisami Polskiego Związku Kolarskiego

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • zawodnicy obowiązkowo startują w kaskach tzw. Twardych
  • organizator nie ubezpiecza uczestników wyścigu
  • za rzeczy zagubione lub skradzione w trakcie imprezy organizator nie odpowiada
  • parkowanie samochodów technicznych wyłącznie na parkingu przygotowanym przez organizatora zabrania się przeprowadzania rozgrzewki na trasie wyścigu w czasie rozgrywania wyścigu.
  • we wszystkich sprawach nie objętych niniejszym regulaminem decyduje Sędzia Główny w porozumieniu z Dyrektorem Wyścigu.
  • pomoc techniczna i kolejność pojazdów wg obowiązujących przepisów .
  • limit czasów wynosi 10 % - w szczególnych przypadkach sędzia główny może określić inny .
  • wyścig zostanie przeprowadzony w warunkach ograniczonego ruchu drogowego, ruch może odbywać się tylko zgodnie z kierunkiem jazdy wyścigu pięć minut po przejechaniu zasadniczej grupy . Zawodnicy i pozostali uczestnicy   zobowiązani są do przestrzegania zasad i przepisów ruchu drogowego .
  • kierowcy z kolumny wyścigu zobowiązani są do podporządkowania się poleceniom funkcjonariuszy Policji, komisji Sędziowskiej  i służb porządkowych .
  • wszyscy uczestnicy ubezpieczają się wg wytycznych Polskiego Związku Kolarskiego
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione bez opieki oraz za wypadki spowodowane przez uczestników wyścigu.

 

Odpowiedzialnymi za organizacje wyścigu są :

Radny Powiatu Częstochowskiego

  • Jan Milc tel. 608 531 988

Członek Zarządu CzKKS Kolejarz-Jura

  • Zygmunt Różański Tel. 510 258 700  

 

X. NAJBLIŻSZE SZPITALE

  • Miejski Szpital im. Rydygiera  Częstochowa ul. Mirowska 15 – tel. 0-34-360-64-82
  • Zespół Ratownictwa Medycznego w Kłomnicach ul. Częstochowska 3 – tel. 0-34-378-52-12

 

 

PROGRAM ZAWODÓW 11 kwietnia 2010 r.  /NIEDZIELA/

 

08:00 - Weryfikacja dokumentów w biurze zawodów

09:45 - Odprawa techniczna

10:20 - Uroczyste otwarcie  - dla kategorii młodzieżowych

      10:30 - Start kat. Junior Młodszy

10:35 - Start kat. Młodzik

10:38 - Start kat. Juniorka Młodsza

10:40 - Start kat. Młodziczka

11:15 - Meta kat. Młodziczka

11:35 - Start kat. TANDEMY NIEWIDZĄCYCH I NIEDOWIDZĄCYCH

11:40 - Meta kat. Młodzik

11:50 - Meta kat. Juniorka Młodsza

12:00 - Meta kat. Junior Młodszy

12:30 - OGŁOSZENIE  WYNIKÓW  DLA  KATEGORII MŁODZIEŻOWYCH

13:50 - Meta kat. TANDEMÓW

13:00 - Uroczyste otwarcie X WIELKANOCNEGO WYŚCIGU KOLARSKIEGO

13:10 - Start kat. Elita + Orlik

13:15 - Start kat. Junior

13:18 - Start kat. Kobiety Open

14:40 - Meta Kat. Kobiet Open

15:40 - Meta kat. Junior

16:35 - Meta kat. Elita - Orlik 

16:50 - Uroczyste zakończenie wyścigu, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród